Verantwoord thuiswerken

In de huidige tijd is thuiswerken niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Op de eerste plaats om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan. Daarnaast brengt thuiswerken best wat voordelen met zich mee. Geen tijd en kosten kwijt aan woon-werkverkeer en veel minder afleiding (mits goed toegepast). Vaak is een laptop en telefoon van de zaak al beschikbaar, dus dat moet wel slagen! Toch?

In theorie is dit ook zo, maar in de praktijk vaak niet. Zorg ervoor dat je werknemers ook thuis onder goede omstandigheden kunnen werken. Met een goed instelbare thuiswerkplek, zijn je werknemers een stuk productiever en wordt de kans aanzienlijk verkleind op nek-, rug- en schouderklachten. 

Ook thuis een passende werkplek

Alvero schiet te hulp met een zelf configureerbare thuiswerkplek. Deze kan gehuurd worden zolang als het nodig is en is wekelijks opzegbaar. Kies voor een Arbo-bureaustoel voor de juiste zithouding aan jouw eigen tafels. Of bestel de complete set met een genormeerde bureautafel (slinger verstelbaar zit/zit of elektrisch verstelbaar zit/sta), zodat je ook nog je zithouding af kunt wisselen met een staande houding. Dit is de perfecte oplossing om te voorkomen dat je lichamelijke gezondheidsklachten krijgt door een verkeerde zithouding. 

 


Voordelig te huur als set!

Om te zorgen dat je in alle gemakken bent voorzien tijdens het thuiswerken, bieden wij ook verschillende werkpleksets aan! Met deze sets, kun je kiezen tussen een passende zithouding of om staand te gaan werken. Hiermee wissel je binnen een handomdraai van houding en voorkom je lichamelijke klachten! De genoemde prijs is de vaste weekprijs, inclusief bezorgkosten bij een minimale huurperiode van 4 weken. 

Vraag onze experts naar de mogelijkheden! 

Extra comfort!

Ineens fulltime thuiswerken, vraagt veel aanpassingsvermogen. Vaak ben je er nog niet met alleen een bureaustoel en een bureautafel, want werkcomfort wordt door veel meer factoren bepaald. Je wilt jouw laptop en telefoon makkelijk en snel op kunnen laden. Of de monitor op ooghoogte, om zo nekklachten te voorkomen. Ook een bureaulamp wordt vaak ingezet tijdens het thuiswerken. Bekijk hier ons complete assortiment van elektrificatie en toebehoren

De genoemde prijs is de vaste weekprijs, inclusief bezorgkosten bij een minimale huurperiode van 4 weken. 

Bel met onze experts voor meer informatie! 

Betaal nooit teveel!

Niemand kan ons vertellen waar we over 4, 8 of 12 weken staan. Is huren dan wel een interessante optie? 

Als je wilt, nemen wij elke 4 weken contact met jou op en bespreken samen de mogelijkheden voor de komende 4 weken; Doorhuren, meubilair overnemen of we plannen alvast een retourdatum in. Jij bepaalt! Zo betaal je nooit teveel. 

Arbo-bureaustoelen

Een juiste zithouding is cruciaal voor een geslaagde thuiswerkplek. Deze zithouding heb je niet op een stoel die wij in onze woonkamer of keuken hebben staan. Al onze bureaustoelen voldoen minimaal aan de Europese NEN-EN 1335 normering. Om een bureaustoel aan deze normering te laten voldoen, zijn er tal van belangrijke instelmogelijkheden nodig. Met deze normering is een goede zithouding dus gegarandeerd! 

Huur wekelijks opzegbaar

Om zo flexibel mogelijk te blijven, hanteren wij geen minimale opzegtermijnen of schriftelijke opzeggingen. Wij leveren onze meubels bij de mensen thuis en halen ze daar ook weer op. Eén berichtje is voldoende en we staan binnen een paar dagen weer op de stoep. Op deze manier kun jij je focussen op wat echt belangrijk is. Heb je de huurmeubels langer nodig dan verwacht? Wij denken graag met je mee! Overnemen of doorhuren tegen een lager tarief is geen probleem. 

Levering zonder overlast

Om het zo makkelijk en efficient mogelijk te maken, leveren wij alle thuiswerkplekken aan huis en zorgen wij dat de meubels bij levering reeds gemonteerd zijn. Hierdoor kunnen wij de meubels snel afleveren, zonder dat het uren van je dag kost. 

Wij sturen de dag ervoor en op de dag zelf nog een reminder per mail en SMS, zodat je weet wanneer je ons kunt verwachten. Dan hoef je niet de hele dag thuis te blijven. 

Waarom een zit/sta bureautafel?

Ook tijdens het thuiswerken is het van belang dat je een tafel hebt die op de juiste hoogte is ingesteld. Dit kan eenmalig gebeuren met een manuele instelling (met een inbussleutel bijvoorbeeld). Maar dit is ook mogelijk met een mechanische slingerverstelling of zelfs met een elektrische traploze verstelling. Op deze manier kun je jouw werkhouding snel afwisselen tussen zitten en staan. 

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact op!

"Via de chat om advies gevraagd, snel geholpen en uiteindelijk binnen 2 dagen voorzien van een goed instelbare bureaustoel met een zit-sta bureautafel. Amper van nieuw te onderscheiden!"~ Peter Vroommans ~

Hoe kun je het beste thuiswerken?

Op de bank ploffen met je laptop lijkt ideaal, maar al snel begint je rug te protesteren. Ook gaan werk en ontspanning voor je gevoel al snel door elkaar lopen, omdat je op diezelfde bank op je laptop naar je favoriete serie kijkt. 
Hoe moet het dan? De meesten van ons hebben thuis geen aparte werkkamer met een bureau en een goede bureaustoel. Alvero verhuurt daarom thuiswerkplekken. De bureaus en stoelen die daarbij horen zorgen voor de beste lichamelijke houding, zodat je niet met klachten komt te zitten. Ook zorgt het werken op een thuiswerkplek ervoor dat je werk en vrije tijd voor jezelf uit elkaar kunt houden. Je stapt immers uit je ‘werkomgeving’ als je klaar bent. Daarnaast kunnen je werkdocumenten op de thuiswerkplek blijven liggen. 

Hou je ritme vast
Het lijkt heerlijk om lekker uit te slapen en vervolgens nog een paar uur in je pyjama rond te scharrelen. Dit gaat alleen ten koste van je productiviteit. Sta daarom op je vaste tijd op, spring onder de douche en kleed je aan. Doe alles, wat je op een normale werkdag ook zou doen. Je kunt zelfs even een rondje lopen of fietsen om in de mindset te komen van "naar je werk gaan".
Maak een schema
Als je thuiswerkt, is het heel verleidelijk om tussen het werk door allerlei dingen te gaan doen. We hebben tenslotte allemaal een lijstje met dingen die nog gedaan moeten worden, en er staat vaak nog een afwas of volle wasmand. Zorg voor structuur, zodat je niet uiteindelijk de hele dag met andere dingen bezig bent. Heb je kinderen? Dan voorkomt een goed schema ook dat er constant discussies ontstaan. Iedereen weet dankzij het schema waar hij aan toe is. Bespreek het schema aan het begin van de week, zodat alle neuzen dezelfde kant op staan. Geef in het schema ook aan welke ouder op welke tijd voor de kinderen zorgt, zodat de andere ouder zich op dat moment volledig kan focussen op het werk.
Voorkom afleiding
Voor velen is een belangrijke reden om thuis te werken, dat je ongestoord jouw werk kunt doen. Zorg dan ook dat je ongestoord blijft. Denk hierbij aan pop-up meldingen van Facebook, Web-Whattsapp of andere sociale media. Leg jouw telefoon buiten het gezichtsveld, zodat je hem niet constant ziet knipperen, maar wel hoort als je gebeld wordt. Het is heel normaal dat je achtergrondgeluid nodig hebt. Maar in plaats van jouw eigen afspeellijst op te zetten, is het aan te raden om gewoon de radio of een willekeurige lijst aan te zetten. Zo voorkom je dat je jouw persoonlijke afspeellijst gaat bewerken en je te veel aandacht besteedt aan het toevoegen of verwijderen van liedjes.
Blijf samenwerken met collega’s
Met alle digitale tools is tegenwoordig samenwerking op afstand gelukkig goed mogelijk. Maak hier dan ook gebruik van en zorg dat je meetings blijft voeren via conference calls, het liefst met video. Dit is even wennen, maar dit is een andere manier van interactie dan telefonisch. Denk hierbij aan Microsoft Teams of Skype Business. Ook zijn er genoeg digitale projectmanagementtools beschikbaar om samen te werken. Met Google Drive, Microsoft Planner of Asana kun je heel gestructureerd en overzichtelijk projectmatig samenwerken.
Een frisse neus halen
Ga naar buiten! Loop even een blokje om na jouw lunch. Dit zorgt voor een stukje ontspanning en je haalt zo ook jouw dagelijkse portie beweging. Dankzij die frisse neus kun je het tweede gedeelte van de dag weer productief zijn!

   
Een verantwoorde thuiswerkplek

Waar de een beschikt over een volledig ingericht thuiskantoor, zit de ander aan de keukentafel. Wat zijn hierin de rechten van de werknemer, maar ook de plichten van de werkgever.

Want wat is een goede werkplek? En is de werkgever bijvoorbeeld verplicht om de kosten te vergoeden voor een werkplek die aan de Arboregelgeving voldoet? Mag de inspectie van Nederlandse Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) de thuiswerkplek vervolgens komen controleren?

Thuiswerken met andere machines en apparaten
Er zijn ook werkzaamheden waar je geen laptop, maar andere apparaten en machines bij nodig hebt. Hierbij geldt hetzelfde als bij beeldschermen: je werkgever is verantwoordelijk voor de beveiliging en juiste elektrische aansluiting.
Kun je thuis controle krijgen van de inspectie SZW?
De toezichthouder kan bij je langskomen om dossiers mee te nemen, monsters te nemen en handelingen te verrichten die nodig zijn voor een onderzoek.
Je werkgever is verantwoordelijk voor veilig en gezond werken
Of je nu op je reguliere werkplek zit of thuiswerkt, je werkgever is altijd verantwoordelijk voor een gezonde, veilige werkplek. Heb je thuis geen goede stoel, juist bureau of geschikte verlichting? Dan moet je werkgever dit oplossen.
Ergonomische werkplekinrichting
De regels die op kantoor gelden voor een ergonomische werkplekinrichting, gelden thuis natuurlijk ook. Hou hier rekening mee met beeldschermwerk. Zo moet de werkplek voldoende verlicht zijn, zonder te veel contrast tussen de omgeving en het beeldscherm. Je mag geen last hebben van hinderlijke reflectie van kunstmatig en natuurlijk licht. Daarnaast mag apparatuur geen hinderlijke geluiden maken, geen belemmerende warmte voortbrengen en de vochtigheidsgraad op de beeldschermplek moet voldoende zijn.
Gebruik je laptop op de juiste manier
Werk je met je laptop, dan zit je al snel voorovergebogen. Plaats je scherm op een verhoging en gebruik een los toetsenbord en losse muis om rugklachten te voorkomen.

De voordelen van huren bij ALVERO:​

  • Snelheid: Op het laatste moment? Geen probleem!
  • Assortiment: Ruime keuze aan topkwaliteit meubilair.
  • Financiële flexibiliteit: Waarom nog investeren?
  • Duurzaam: Aandacht voor mens en milieu! 
  • Operationele flexibiliteit: Op- en afschalen zonder extra kosten.

Heb je vragen?

Heb je nog vragen of heb je advies nodig bij het samenstellen van je wensen? Wij helpen je graag. Je kunt ons elke werkdag tussen 08.00 en 17.30 uur bereiken via telefoon en mail. 

Ons assortiment! 

Lees hier de meest gestelde vragen.