1986

Gebruikt meubilair verkopen

Gebruikt (kantoor)meubilair verdient een tweede leven door het opnieuw aan te bieden. Alvero is een van de eerste bedrijven in Nederland waar je gebruikt meubilair kunt kopen. In onberispelijke staat, want al het meubilair dat Alvero koopt, krijgt een grondige inspectie plus schoonmaakbeurt en wordt gerepareerd indien nodig.

Verkoop van gebruikt meubilair

1992

De verschuiving van bezit naar gebruik

Waarom zouden we nog zoveel uitgeven aan meubilair dat niet gebruikt wordt? De eerste bedrijven en organisaties stappen af van bezit van meubilair. Vooral vanuit financieel oogpunt wordt huren aangemoedigd. Naast de verkoop van gebruikt meubilair krijgt Alvero steeds meer huuraanvragen.

De verschuiving van bezit naar gebruik

1998

Welkom Huub, de toekomst is huur

In 1998 komt Huub aan het roer van Alvero. Huub, die vandaag de dag nog steeds de leiding heeft over het bedrijf, heeft een duidelijke visie over de toekomst: Alvero gaat zich volledig toeleggen op de verhuur van meubilair. Vanuit alle standpunten zit daar toekomst in. Huren is financieel interessanter, duurzamer en zeer flexibel.

Huub Verheijen

2002

Grotere projecten en events

In de beginjaren van het nieuwe millennium vinden steeds meer grootschalige projecten hun weg naar Alvero. In 2004 leveren we meubilair aan de EU-top in Nederland en sinds 2006 zijn we huisleverancier van Tomorrowland. Daarnaast zijn we voor het eerst werkzaam voor de overheid. Vanaf 2002 leveren wij meubilair wanneer er tijdelijk veel extra mensen een (werk)plek nodig hebben. Alvero is thuis in steeds meer markten.

Het grotere werk

2009

Nieuw bedrijfspand in Oosterhout

Het vertrouwde pand aan de Visserijweg voldoet niet meer. Er is plaatsgebrek en automatisering doet zijn intrede. Aan de Mechanisatieweg bouwen we een gloednieuw magazijn van 10.000m2 en een kantoor voor 80 werknemers.

Nieuw bedrijfspand in Oosterhout

2015

We breiden uit naar Duitsland en Frankrijk

Nederland kent Alvero. Maar ook in de buurlanden stijgt de vraag naar huurmeubilair. Met vestigingen in Keulen (1.500m2) en Parijs (1.000m2) en een toegewijd lokaal team kan Alvero nu ook efficiënter projecten in Duitsland en Frankrijk oppakken. Daar zit de markt heel anders in elkaar dan in Nederland.

Alvero Duitsland

2018

Alvero Meubel Management

Om onze eigen voorraad meubels te beheren ontwikkelen we in eigen huis een systeem: Alvero Meubel Management. Het geeft ons realtime inzicht: waar ons meubilair zich bevindt, in wat voor staat het is en zelfs het materiaalpaspoort kan eenvoudig worden opgeroepen. Omdat onze klanten ook graag inzicht en overzicht in hun meubilair willen, maken we AMM ook beschikbaar voor klanten.

Ontdek Alvero Meubel Management

Alvero Meubel Management

2021

30.000 thuiswerkplekken ingericht

In 2021 sloeg de corona-pandemie toe. Iets wat niemand had verwacht en waar de wereld niet op voorbereid was. Kantoren sloten de deuren en veel mensen werkten thuis. Al snel kwam de wens om ergonomische thuiswerkplekken. Alvero heeft meer dan 30.000 Nederlanders voorzien van een goede thuiswerkplek en is daar nooit mee gestopt, omdat thuiswerken van blijvende aard is gebleken.

Zo regelen wij thuiswerkplekken

Thuiswerkplek

Waar het naartoe gaat

Niemand weet hoe de wereld er over een aantal maanden of jaren uit ziet. Na de corona-pandemie blijft onze werkomgeving enorm veranderen. Er ontstaan nieuwe behoeftes, bijvoorbeeld aan een duurzame aanpak of structurele flexibiliteit, wat we terugzien in hybride kantoren en thuiswerkplekken. Overheden hebben tot 2030 om volledig circulair te zijn, de CSRD-regelgeving stelt strenge duurzaamheidseisen en we kampen met een wereldwijd grondstoffentekort. Wanneer je meubilair huurt, ben jij een stuk flexibeler en duurzamer dan wanneer je koopt.

Een keer kennismaken met Alvero?

Neem contact op met Huub. Bel of mail Huub via onderstaande knoppen en spreek een moment af voor een bakje koffie.

Huub Verheijen