Onze werkomgeving verandert

Onze werkplek gaat in de toekomst anders ingevuld worden, zo bleek uit een enquête onder onze relaties. Wat staat ons te wachten?

De kwaliteit van de thuiswerkplek kan beter

Hoewel 56 procent van de deelnemers een permanente werkplek heeft thuis, is deze maar in 18% van de gevallen ingericht met meubilair van de baas. Bijna 30 procent bestaat zelfs helemaal uit eigen meubilair, waarbij de keukentafel vaak nogal wat te wensen over laat als het gaat om rustig werken of de juiste zithouding. Over de perfecte werkplek zijn de meningen sterk verdeeld. Een standaardoplossing werkt dus niet. De nieuwe werkomgeving vraagt om maatwerk.

De kwaliteit van de thuiswerkplek kan beter

Thuiswerken blijft

Waar thuiswerken bij veel organisaties een uitzondering was, heeft de Coronaperiode een kentering veroorzaakt. Meer dan 60% van de werknemers geeft aan in de toekomst wekelijks te willen thuiswerken. Ook werkgevers (ruim 70%) laten weten dat er meer thuisgewerkt gaat worden dan voorheen. De combinatie van thuis en op kantoor werken lijkt aan beide zijden goed te gedijen.

Thuiswerken blijft

Onze werkomgeving beweegt

Er is zelfs geen sprake meer van een vaste werkplek: steeds meer werknemers werken in een hybride werkomgeving op kantoor, thuis en soms op locatie. De inrichting van deze werkomgeving is complex omdat er vele variabelen en persoonlijke voorkeuren bij komen kijken: los van de Arbo-voorschriften, sfeer, privacy en kantoormeubilair, spelen ook ontwikkelingen aan werkgeverskant een grote rol.

Onze werkomgeving beweegt

Het organisch kantoor van Alvero

Je organisatie is in verandert. De wereld ook. Dan is het zaak dat je werkomgeving meebeweegt. Het organisch kantoor van Alvero doet dat. Met (thuis)werkplekken die je op elk moment kunt veranderen. Van aard, in aantal, en locatie. Met meubilair dat je gebruikt in plaats van bezit.

Daarom is het interessant om jouw werkomgeving organisch te maken. Jij bepaalt wat je waar en wanneer nodig hebt. Zo heb je op elk moment een werkomgeving die lekker werkt. Wat er ook gebeurt.

De voordelen van het organisch kantoor

Volledig schaalbaar

Tijdelijk extra capaciteit. Of juist minder. Het organisch kantoor beweegt soepel mee met alle golfbewegingen in jouw organisatie of evenement. Of het nu gaat om een bureaustoel of om honderden werkplekken. Je hebt alleen in huis – of thuis bij je mensen - wat je op dit moment gebruikt.

Betaal alleen wat je gebruikt

Waarom zou je de organisatie opzadelen met te veel kantoormeubilair op de balans? Bij Alvero betaal je alleen wat je gebruikt, voor zo lang je wilt. Zo profiteer je van hoogwaardige kantoormeubelen zonder hoge aanschafkosten.

Direct duurzamer

Kantoormeubilair dat economisch afgeschreven of overbodig is, belandt vaak op de afvalberg. Huren is aanzienlijk duurzamer omdat het meubilair intensiever gebruikt wordt. Bovendien zorgt grondig onderhoud voor een lange levensduur. Al onze meubelen hebben een digitaal paspoort met merk, type, materiaalopbouw, productiejaar, en onderhoudsgeschiedenis. MVO Prestatieladder gecertificeerd. Aan het einde van de levensduur recyclet Alvero al haar meubilair.

Weet wat je in huis hebt met Alvero Meubel Management

Dankzij het Alvero Meubel Management weet je op elk moment wat je in huis hebt en wat je nog nodig hebt. Met RFID-tags is informatie over elk meubelstuk makkelijk te traceren. Zo heb je direct inzicht en zijn kosten makkelijk te budgetteren.

Alvero spreekt en handelt uit ervaring...

Al bijna 35  jaar is ALVERO Kantoormeubelverhuur dé specialist in het faciliteren van tijdelijke kantoorinrichtingen en oplossingen. Deze ervaring zetten we in om jouw organisatie te helpen bij het inzichtelijk maken van de complete meubelvloot. Hierbij zijn de uitgangspunten van onze dienstverlening flexibiliteit, betrouwbaarheid en duurzaamheid.

Organisch kantoor onderzoek

Een organisch kantoor in jouw organisatie?

Benieuwd of een organisch kantoor interessant voor jouw organisatie? Bespreek de mogelijkheden met Evelien.

Evelien