Tijdelijk meubilair is van alle tijden
Vanaf de oprichting in 1986 draait bij ons alles om kantoormeubilair. Aanvankelijk richt Alvero zich op de verkoop van tweedehands meubilair. Het hergebruiken van spullen blijkt een voorbode voor de toekomst. In de jaren die volgen specialiseert Alvero zich in de verhuur van kantoormeubilair. Aanvankelijk om de lange levertijden te overbruggen, uiteindelijk om organisaties en evenementen structureel te voorzien van een flexibele inrichting.
Van hergebruik naar verhuur (1985-1995). Gebruikt (kantoor)meubilair verdient een tweede leven door het opnieuw aan te bieden. Maar waarom zou het daar stoppen? Goed meubilair kan nog veel meer levens mee door het te verhuren. Een kleine tien jaar later hebben we onze focus verlegd van bezit naar gebruik. Alvero verhuurt kantoormeubilair aan talloze grote en kleine bedrijven.
Afbeelding: Het oude Alvero magazijn aan de Visserijweg in Oosterhout.
Een gezonde groei (1995 -2010). Omdat bedrijven en organisaties blijven veranderen en verhuizen, is de behoefte aan tijdelijk meubilair steeds groter. Ook grootschalige evenementen zoals Tomorrowland en de EU-top van 2004 weten Alvero inmiddels te vinden om hun gasten van zit- en werkmeubilair te voorzien. Het wagenpark van Alvero groeit, net als het aantal collega’s en onze inventaris; in 2009 bouwt Alvero een nieuw hoofdkantoor in Oosterhout met een warehouse van 10.000 m2.
Afbeelding: Een drone beeld van het nieuwe magazijn na oplevering.
We gaan internationaal en digitaal (2010-2020). We verplaatsen niet alleen meubels, we denken mee over het totale plaatje. Groter denken zorgt ervoor dat Alvero ook in Duitsland, België en Frankrijk vestigingen opent. Ook in het digitale domein breiden we uit. Met op maat gemaakte portals voor al onze klanten. In eigen huis ontwikkelen we ondertussen Alvero Meubel Management; een systeem waarmee klanten overzicht en inzicht in hun kantoormeubilair krijgen, gebruik makend van RFID en Cloud-technologie.
Afbeelding: Dashboard van het Alvero Meubel Management.
Een circulaire toekomst (Voorbij 2020). Alvero maakt de volgende stap. We zijn niet langer een verhuurder van kantoormeubilair maar een partner die meedenkt over flexibele oplossingen. Voor de korte en lange termijn. De werkomgeving bij instellingen en bedrijven verandert continu. Alvero levert oplossingen die daarin meegaan, op ongeëvenaarde schaal. Ondertussen wordt circulair denken de nieuwe standaard. Onze dienstverlening haalt het maximale uit bestaande producten en past helemaal in dat plaatje.
Onze mensen staan voor je klaar
Ontmoet een aantal van de 87 vakmensen die dagelijks voor je klaar staan.
Gebruiken is het nieuwe bezitten lijkt een trend van nu. Bij Alvero staat die gedachte al ruim dertig jaar centraal.
Cijfers die spreken
350.000
Om de levensduur te verlengen en hygiëne te waarborgen, reinigen we jaarlijks zo’n 350.000 stoelen met Cleansit.
2.000.000
We beheren en verhuren ruim twee miljoen meubelstukken, verspreid over heel Europa.
> 35
We helpen organisaties en evenementen al ruim 35 jaar aan tijdelijk meubilair.
12.000
Onze opslag in Oosterhout heeft een oppervlakte van 12.000 vierkante meter.
1.500
Onze opslag in Keulen heeft een oppervlakte van 1.500 vierkante meter.
800
Onze opslag in Parijs heeft een oppervlakte van 800 vierkante meter.
24
Alvero heeft meubels geleverd in 24 verschillende landen.
87
Alvero telt 87 werknemers.
Mijlpalen waar we trots op zijn
Tomorrowland
Sinds 2006 zijn we de vaste leverancier van het grootste festival ter wereld.
Nucleaire Top 2014
In Den Haag realiseerden we 3.000 werkplekken en zitplaatsen voor 58 wereldleiders.
K(r)oning Willem Alexander
Alvero levert het meubilair voor deze historische gebeurtenis.
Alvero Meubel Management (2017)
Ons in eigen huis ontwikkelde meubel management systeem wordt beschikbaar gemaakt voor klanten.
Kennismaken met Alvero?
Huub helpt je graag verder. Bel of mail Huub via onderstaande knoppen en spreek een moment af voor een bakje koffie.
Bel +31 6 55 76 84 58