Voorraadbeheer van meubilair en inventaris is een hele klus, waarbij het lastig is om het overzicht te bewaren of terug te krijgen. Meubels worden in verschillende periodes aangekocht bij verschillende leveranciers. Wanneer ze dan ook nog verspreid staan over meerdere locaties wordt het haast onmogelijk om bij te houden hoe het zit met de voorraad, afschrijvingen, toekomstige investeringen, onderhoudskosten en ga zo maar door.
Meer weten over het Alvero Meubel Management: Bezoek de website www.alveromeubelmanagement.nl

Een oplossing die voorraadbeheer van meubilair en inventaris een stuk gemakkelijker kan maken is de RFID-technologie. Dit is een technologie die al veel gebruikt wordt in het bedrijfsleven. Bijvoorbeeld in toegangspasjes, tijdregistratie, diefstalpreventie of afvalverwerking.
Dankzij minuscule chips die een elektronische productcode bevatten, is deze technologie ook erg geschikt voor voorraadbeheer. Ook kunnen de chips op reeds bestaande producten geplakt worden. Alvero heeft een meubel managementsysteem bedacht wat gebruikt maakt van deze RFID-chips.
Door de onafhankelijkheid van Alvero op het gebied van meubelmerken bieden we transparantie en het beste inzicht. Het systeem kan eenvoudig gebruikt worden in combinatie met bestaand meubilair.
Hoe werkt het?
Een Meubel Management Systeem (MMS) met RFID-chip werkt als volgt; Alvero voorziet elk meubelstuk, op alle locaties en in alle landen van een uniek genummerde RFID-chip. Deze chip wordt uit het zicht geplaatst zodat de meubels er strak uit blijven zien.
De RFID-chip wordt gekoppeld aan het MMS en indien gewenst kan de chip ook gekoppeld worden aan het eigen FMIS (Facility Management Informatie Systeem).
In het systeem wordt alle relevante informatie geregistreerd. Deze informatie is 24/7 actueel en voor de gebruikers inzichtelijk. Zo kan er per locatie, verdieping en ruimte ingezien worden hoeveel meubels er aanwezig zijn. Maar ook wat voor type meubels het zijn en kan er productspecifieke informatie opgevraagd worden, zoals:

- Type en merk van het product.
- De productiedatum.
- Functionele beschrijving.
- Staat van het meubelstuk (eventueel met foto).
- Onderhoudshistorie per individueel item.
- Afschrijvings- en restwaarde van het product.
- Verwachte onderhoudskosten.
- Samenstellingsverklaring of grondstoffenpaspoort.
- Circulaire waarde.
Zijn er specifieke wensen die je graag terug wilt zien in het systeem? Wij regelen het voor je!
Het MMS (Meubel Management Systeem) is speciaal voor Alvero ontworpen, waardoor ook nieuwe specifieke klantwensen ingebouwd kunnen worden.
De voordelen van een Meubel Management Systeem met RFID.
Creëer het ultieme overzicht.
Meubels terugvinden en verhuizingen registreren.
Inzicht in toekomstige kosten en duurzaam ondernemen.
Eenvoudig beheer van onderhouds- en reinigingsverzoeken.
Alvero spreekt en handelt uit ervaring...
Als ervaren verhuurder van kantoormeubilair weet Alvero als geen ander hoe belangrijk het is om totaal in- en overzicht te hebben in de meubelvloot. Hoeveel meubels zijn er op voorraad, wat zijn het voor meubels, wat is de staat, bij welke klant staan ze, wat is de waarde van deze meubels en moeten ze binnenkort vervangen worden?
Informatie die voor bedrijven van belang is, maar ook voor Alvero zelf, met ruim 1 miljoen meubels bij verschillende klanten binnen Europa. Daarom werkt Alvero al sinds 2017 met hun eigen Meubel Management Systeem (MMS), dat gebruik maakt van de RFID-technologie.
Dit systeem heeft de bedrijfsvoering en het voorraadbeheer voor Alvero een stuk gemakkelijker, betrouwbaarder en overzichtelijker gemaakt. En dat gemak willen we graag met jou delen, zodat ook andere bedrijven het beheer van hun eigen meubilair over verschillende vestigingen kunnen optimaliseren.
Meer weten over het Alvero Meubel Management: Bezoek de website www.alveromeubelmanagement.nl
Krijg volledig inzicht met Alvero!
Al bijna 35 jaar is ALVERO Kantoormeubelverhuur dé specialist in het faciliteren van tijdelijke kantoorinrichtingen en oplossingen. Deze ervaring zetten we in om jouw organisatie te helpen bij het inzichtelijk maken van de complete meubelvloot. Hierbij zijn de uitgangspunten van onze dienstverlening flexibiliteit, betrouwbaarheid en duurzaamheid.
Heb je nog vragen?
Heb je nog vragen of heb je misschien hulp nodig bij het samenstellen van jouw wensen? Wij helpen je graag. Je kunt ons bereiken via telefoon, email of onze chat rechtsonderin.