Alvero Meubel Management – hét managementsysteem voor de transitie naar een circulaire kantoorinrichting

Ook alle kantoorhoudende organisaties in Nederland gaan hun bijdrage leveren aan de transitie naar een volledige duurzame en circulaire economie. Daarbij zijn hergebruik van materialen en verminderen van CO2-uitstoot essentieel.

Nederlandse kantoorgebouwen staan vol met kantoormeubilair, maar exact inzicht dat de gebruikers/eigenaren van deze gebouwen hebben in dat meubilair is vaak beperkt. Op de balans staat weliswaar een bedrag dat de waarde van de kantoorinrichting of het kantoorinventaris weergeeft. Maar dat geeft geen inzicht in welk meubilair precies waar staat, in welke gebouw en op welke etage het staat, wat de samenstelling van de producten is en waarvan deze gemaakt zijn, of het verantwoord geproduceerde producten zijn en in welke mate deze producten toekomstig kunnen worden heringezet. Alvero Meubel Management (AMM) biedt dit inzicht en kan een significante bijdrage leveren aan de circulaire transitie van kantoorinrichtingen.

Alvero Meubel Management

Onze rol zit in de bijdrage die we leveren aan de transitie

Facility managers, real estate managers en huisvestingsadviseurs hebben meer dan ooit behoefte aan data om aan de wensen van interne klanten te kunnen voldoen. De kantooromgeving verandert en zal de komende jaren blijvend veranderen. Datagedreven facility management is noodzakelijk om al die veranderingen efficiënt te kunnen managen. AMM is een assetmanagement systeem waarin alle relevante data met betrekking tot een kantoorinrichting beheerd worden. Het vertrekpunt hierbij is een inventarisatie van de complete kantoorinrichting waarbij alle items van een unieke RFID-tag voorzien worden. Deze RFID-tag is gekoppeld aan een platform waarin alle relevante informatie met betrekking tot een product opgenomen is, zoals onder andere:

  • type
  • merk
  • afbeelding
  • productiedatum
  • locatie (waar het zich bevindt)
  • etage (waar het zich bevindt)
  • afdeling (waar het zich bevindt)
  • functionele specificaties
  • staat van het product
  • samenstellingsverklaring of grondstoffenpaspoort
  • onderhoudshistorie
  • verwachte toekomstige onderhoudsketen
  • afschrijving en restwaarde
  • mogelijkheden van herinzet
  • huidige marktwaarde

Nieuw kantoormeubilair zal nodig blijven om onze kantoren toekomstbestendig, modern en uitnodigend te houden. Met AMM geeft u echter uw kantoormeubilair een identiteit en extra waarde; van veel van het huidig in gebruik zijnde kantoormeubilair kan na een eventuele onderhoud- of herstelactie, aanpassing of opwaardering de levensduur en inzetperiode significant verlengd worden. In uw eigen gebouw of elders. Goed gebruikt kantoormeubilair is immers zeer gewenst, vooral ook omdat de inzet ervan bijdraagt aan het realiseren van duurzaamheidsdoelstellingen.

Topic Talks

Een efficiënt platform voor u, maar ook voor uw partners

Om toegang te krijgen tot het AMM-platform hebben klanten hun eigen login en kunnen zij ook partners als kantoormeubelleveranciers, onderhoudsbedrijven, installatiebedrijven, schoonmaakbedrijven en verhuisbedrijven toegang geven om inkoop- en serviceopdrachten in te geven of te ontvangen. Het AMM geeft altijd inzicht in wat waar staat, in welke aantallen en draagt op deze manier bij aan een efficiënt en kosteneffectief facility management. Bovendien kan het niet alleen gebruikt worden voor het kantoormeubilair maar ook voor apparatuur als computers, printers, koffiemachines, verlichting (wand- en plafond), screens, etc. En door de toegepaste RFID-technologie is ook eventueel jaarlijks inventariseren in een kantoorgebouw eenvoudig; met het gebruik van een scanner kunnen alle met RFID uitgeruste items met één druk op de knop op afstand uitgelezen worden en in één overzicht gebundeld worden.

Ontstaan vanuit een eigen behoefte

AMM is onderdeel van Alvero Kantoormeubelverhuur dat een vloot van honderdduizenden meubelitems beheert die dagelijks verplaatst worden waardoor de eigen beschikbare voorraad constant van aard en omvang wisselt. Om onze eigen assets efficiënt en effectief te managen hebben we ons automatiseringssysteem gekoppeld aan RFID-tagging van onze meubelvloot. En toen vanuit enkele klanten het verzoek kwam om ook hun meubelinventaris deugdelijk in kaart te brengen en in een platform onder te brengen, hebben we het AMM ontwikkeld.

Benieuwd naar de mogelijkheden van AMM voor jouw organisatie?

Laat je adviseren over Alvero Meubel Management. Dan weet je wat je in huis hebt en wat je nodig hebt. Joris legt graag uit hoe het werkt voor jouw organisatie.
Bel +31 6 22862398

Mail [email protected]

 

Joris Cools